Autor:
Współtwórca:
Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Tytuł:
Terapeutyczna moc ruchu i zabawy = The Therapeutic Power of Play and Outdoor Games
Tytuł publikacji grupowej:
Temat i słowa kluczowe:
rozwój ; zmiana rozwojowa ; oddziaływania wychowawczo-terapeutyczne ; ruch ; zabawy ; aktywność dziecka ; growth ; developmental change ; therapeutic impact ; play ; outdoor games ; child`s activity
Streszczenie:
Ruch i zabawa to podstawowe formy aktywności każdego dziecka. Przez nie dokonuje się nie tyle jego rozwój, a nade wszystko zmiana rozwojowa, która jest kluczowym zadaniem życiowym człowieka. Uczniom, którzy w wyniku polietiologicznych uwarunkowań doświadczają zaburzeń rozwojowych, konieczna jest pomoc i wsparcie w tym zakresie. ; Nieodzownym wydaje się być tutaj stymulowanie ich aktywności w oparciu o ruch i zabawę, które w sposób akceptowalny przez dziecko doprowadzą do jego przyrostu ilościowego, jak i jakościowego. Stają się wtedy one specyficznie korygujące i kompensujące nieprawidłowości rozwojowe, prowadząc w efekcie do zmian osobniczo koniecznych. Przejawy owych zmian mają wtedy swoje wewnętrzne, jak zewnętrzne przejawy, co w ostateczności prowadzi do dobrostanu dziecka, tak bardzo pożądanego z pedagogicznej perspektywy.
Abstract:
Play and outdoor games are basic forms of any child`s physical activity. It is through them that personal growth - the key existential task of every human being - is facilitated. Pupils who, as a result of polyetiological conditioning, suffer from growth disorders, require extra help and support on these fronts. Their activity needs stimulating through play and outdoor games which, in ways acceptable to the child, should result in the pupil`s qualitative and quantitative growth. ; Specifically corrective and compensating for developmental disorders, such physical activities trigger, in a long run, the changes necessary for personal growth. Such changes, as a rule, have both internal and external manifestations, which eventually results in the child`s wellbeing, much-desired from the pedagogical perspective.
Wydawca:
Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
Strony:
Źródło:
Z zagadnień terapii artystycznej, logopedycznej i pedagogicznej