Struktura obiektu

Autor:

Famuła-Jurczak, Anita ; Gejdos, Miroslav ; Kobiałka, Andrzej

Współtwórca:

Bąbka, Jarosław - red ; Zajdel, Krzysztof - red.

Tytuł:

The role of interpersonal communication in education = Rola komunikacji interpresonalnej w edukacji

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 46

Temat i słowa kluczowe:

communication ; education ; komunikacja ; edukacja

Streszczenie:

Szybkie tempo zmian zachodzących w naszym społeczeństwie powoduje, że coraz częściej stajemy przed pytaniem: ku czemu ma zmierzać wychowanie? Odpowiedź na nie jest niezwykle trudna gdyż wielość i różnorodność czynników oddziałujących na kształtowanie osobowości naszych wychowanków jest tak duża, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć jaki mogą one mieć wpływ na funkcjonowanie jednostki. Na tle zachodzących przemian społecznych coraz częściej mówi się o kryzysie wychowania. Celem niniejszego tekstu jest wskazanie znaczenie komunikacji interpersonalnej w budowaniu procesu wychowania. ; W tekście ukazane zostaną przemiany zachodzące we współczesnym świecie a na tym tle przybliżona zostanie kategoria wychowania jak również ukazane czynniki powodujące powstanie kryzysu w wychowaniu. Analiza literatury oraz ukazanie wyników własnych badań da możliwość do przedstawienia roli komunikacji interpersonalnej.

Abstract:

The rapid pace of changes occurring in our society causes that we are increasingly faced with the question: what should be the aim of education? Finding the answer is di?cult as the multiplicity and variety of factors that a?ect the development of the personality of our pupils is such that it is impossible to predict what impact they may have on the functioning of individuals. Given social changes taking place, the issue of a crisis in education is frequently raised. The aim of this paper is to show the importance of interpersonal communication in creating the educational process. ; The text shows changes taking place in the contemporary world and in light of this presents the category of education as well as the factors leading to the crisis in education. The analysis of the literature and the results of authors` own studies provide an opportunity to discuss the role of interpersonal communication.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

175-190

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 46, część 1

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego