Struktura obiektu

Autor:

Podgórska-Jachnik, Dorota ; Adelbayeva, Nuriya ; Gabdrakhmanova, Shynar

Współtwórca:

Bąbka, Jarosław - red ; Zajdel, Krzysztof - red.

Tytuł:

Coaching and mentoring - educational approach

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 46

Temat i słowa kluczowe:

coaching ; mentoring ; personal developments ; individual resources of knowledge ; rozwój osobisty ; indywidualne zasoby wiedzy

Streszczenie:

Coaching i mentoring stały się w ostatnich latach popularnymi metodami wspomagającymi rozwój osobisty. Szczególnie chętnie wykorzystywane są w zarządzaniu i biznesie, choć to nie ogranicza ich zastosowań. Obie metody są silnie związane z pedagogiką i edukacyjną ?lozo?czną re?eksją na temat przekazywania i spersonalizowanego tworzenia indywidualnych zasobów wiedzy. Artykuł ukazuje podstawowe założenia coachingu i mentoringu, różnice i podobieństwa między nimi. Re?eksja taka jest ważna z punktu widzenia konieczności wzbogacania tradycyjnych kształcenia, zarówno szkolnego, jak i pozaszkolnego - szczególnie edukacji i reedukacji dorosłych.

Abstract:

In the recent years, coaching and mentoring have become popular methods of supporting personal development. They are willingly used, in particular, in management and business, but not only. Both methods are strongly associated with pedagogy as well as educational and philosophical re?ection on the transfer and personalized creation of individual resources of knowledge. The article discusses the basic assumptions of coaching and mentoring, as well as di?erences and similarities between them. This re?ection is important from the point of view of the need to enrich traditional education, both in and outside of school ? especially in the education and re-education of adults.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2020

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

191-200

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 46, część 1

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego