Struktura obiektu

Autor:

Kopaczyńska, Iwona

Współtwórca:

Bochno, Ewa - red. ; Kopaczyńska, Iwona - red.

Tytuł:

Edukacja wczesnoszkolna w splocie sprzeczności = Early school education in a tangle of contradictions

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 47

Temat i słowa kluczowe:

poglądy na temat edukacji ; rozumienie własnej edukacji ; rozumienie nauczycielskiej roli ; strategie dydaktyczne ; edukacja wczesnoszkolna ; early childhood education ; views on education ; understandingone`s own education ; understanding the teacher`s role ; didactic strategies

Streszczenie:

Autorka podejmuje rozważania na temat sprzeczności dotyczących trzech zagadnień związanych z edukacją wczesnoszkolną, które można dostrzec w zakresie: poglądów podzielanych przez społeczeństwo na temat edukacji dzieci na etapie wczesnoszkolnym; sposobu rozumienia własnej działalności pedagogicznej; strategii nauczania. Każde z tych zagadnień stanowi swoistą płaszczyznę obserwacji pedagogicznej najmłodszych uczniów i w istotny sposób wpływa na organizację, ewentualne zmiany i procesy zachodzące w jej obszarze.

Abstract:

The author discusses the contradictions regarding three issues related to early school education. They can be observed in the following range: the socially shared views on the education of children in the early school stage;the way the teachers understand their own teaching activity; the strategy of didactic thinking present in the early school education. Each one of these issues is a specific perspective on the educational observation of the youngest pupils and it significantly impacts the organization, possible changes and the process in its field.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

65-78

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 47, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego