Struktura obiektu

Autor:

Kordyaka, Bastian ; Kruse, Björn ; Niehaves, Björn

Współtwórca:

Nyćkowiak, Justyna - red. ; Kołodziej, Tomasz - red. ; Jasny, Michał - red.

Tytuł:

Explaining consumer engagement in e-sports - demographic and social considerations = Badanie zaangażowania konsumentów w e-sport - uwarunkowania demograficzne i społeczne

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 47

Temat i słowa kluczowe:

e-sports ; Consumer Engagement ; social identity ; BrandManagement ; age ; education ; e-sport ; zaangażowanie konsumentów ; tożsamość społeczna ; zarządzanie marką ; wiek ; edukacja

Streszczenie:

Celem niniejszego artykułu, wykorzystującego założenia z zakresu marketingu i psychologii społecznej, jest lepsze zrozumienie sposobów angażowania konsumentów w e-sport przy wykorzystaniu identyfikacji z marką oraz uwarunkowań demograficznych (m.in. wiek, wykształcenie) jako zmiennych antycypacyjnych. Aby wyjaśnić zaangażowanie konsumentów w marki związane z e-sportem, zebrano dane na próbie 216 osób grających w Leagueof Legends, za pośrednictwem rynku crowdsourcingowego Mechanical Turk. Wykorzystując podejście quasi-eksperymentalne i modelowanie równań strukturalnych, wykazano, że identyfikacja z marką wpływa na zaangażowanie konsumentów w pozytywny sposób. Wyniki wskazują, że wiek ma negatywny, a wykształcenie pozytywny wpływ na identyfikację marki i zaangażowanie konsumentów.

Abstract:

Based on assumptions from marketing and social psychology, this paper aims at obtaining a better understanding on how to engage consumers in e-Sports using brand identification and demographic dispositions (i.e., age, education) as antecedent variables. We collected a sample of 216 League of Legends consumers, via the crowdsourcing marketplace Mechanical Turk to explain consumer engagement of e-Sports brands. Using a quasi-experimental approach and structural equation modelling, we show that brand identification affects consumer engagement in a positive manner. Our results indicate that age has a negative and education a positive influence on brand identification and consumer engagement.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2021

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

74-83

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 47, część 2

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego