Struktura obiektu

Autor:

Nowicka, Ewa

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Tytuł:

Edukacja medialna w zmieniającym się społeczeństwie informacyjnym = Media education in a changing information society

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 48

Temat i słowa kluczowe:

edukacja medialna ; dziecko ; szkoła ; rodzina ; nauczyciele ; media education ; child ; family ; school ; teacher

Streszczenie:

Treść artykułu dotyczy obecnie istotnego zagadnienia, jakim jest potrzeba praktykowania edukacji medialnej w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Rosnąca popularność mediów i multimediów widoczna jest w podejmowanych aktywnościach dzieci i młodzieży. Celem teoretycznych rozważań jest zwrócenie uwagi na konieczność wdrażania założeń edukacji medialnej w środowisku rodzinnym i szkolnym. Te dwa najbliższe i najważniejsze dla dziecka środowiska mogą najlepiej i najskuteczniej przygotować młodych użytkowników mediów do harmonijnego rozwoju w świecie zdominowanym przez media.

Abstract:

The article touches on an extremely important issue, which is the need for media education in pre-school and early school education. The growing popularity of media and multimedia is visible in the activities undertaken by children and young people. The aim of theoretical considerations is to draw attention to the need to implement the principles of media education in the family and school environments. These two environments, which are closest and most important for the child, can best and most effectively prepare young media users for harmonious development in a world dominated by media

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

185-194

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego