Struktura obiektu

Autor:

Kołecka, Barbara

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Zygadło, Andrzej

Tytuł:

Akceptacja idei odpowiedzialności za zdrowie własne i innych przez kandydatów do zawodu nauczycielskiego - wyzwanie w kształceniu wyższym = Acceptance of the idea of responsibility for one`s own and others` health by candidates for the teaching profession - a challenge in higher education

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 48

Temat i słowa kluczowe:

edukacja zdrowotna ; akceptacja idei odpowiedzialności ; health education ; acceptance of the idea of responsibility

Streszczenie:

Celem badań było udzielenie odpowiedzi na 3 pytania badawcze. Pierwsze dotyczyło źródła informacji o idei odpowiedzialności za zdrowie własne i innych (uczniów) u kandydatów do zawodu nauczycielskiego. Drugie wiązało się z ich akceptacją tej idei. W trzecim ujęto chęć poznania zdania badanych na temat specjalnych zajęć dedykowanych kandydatom do zawodu nauczycielskiego w zakresie badanego poczucia odpowiedzialności. W badaniu uczestniczyło 211 studentów kierunków pedagogicznych uczelni w województwie lubuskim. Wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety dotyczący: opinii na temat podjęcia odpowiedzialności za zdrowie własne i innych przez kandydatów do zawodu nauczycielskiego.

Abstract:

The aim of the research was to answer 3 research questions. The first one concerned the source of information about the idea of responsibility for one?s own and others? (i.e. students?) health among candidates for the teaching profession. The second was related to their acceptance of this idea. The third concerned the willingness to know the respondents? opinions on special classes dedicated to candidates for the teaching profession in terms of the sense of responsibility being researched. 211 students of pedagogical faculties of universities in the Lubuskie Voivodeship participated in the study. An original questionnaire was used concerning: the opinion on the assumption of responsibility for one?s own health and that of others by candidates for the teaching profession.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2022

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

195-208

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 48, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego