Struktura obiektu

Autor:

Szabłowska, Patrycja

Współtwórca:

Bąbka, Jarosław - red ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

Pokoleniowość jako czynnik różnicujący dzielenie się wiedzą i doświadczeniem wśród nauczycieli szkół wiejskich w Polsce = Generationality as a differentiating factor in the sharing of knowledge and experience among teachers in rural schools in Poland

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 49

Temat i słowa kluczowe:

age group ; generations ; teachers ; experience ; generacja ; pokolenie ; nauczyciele ; doświadczenie

Streszczenie:

Środowisko nauczycielskie jest zróżnicowane pokoleniowo. W artykule przedstawiono w jakim stopniu różnice pokoleniowe wyznaczają gotowość do dzielenia się wiedzą pomiędzy członkami grona pedagogicznego. Wśród nauczycieli rozpoznano również motywację do wymiany doświadczeń zawodowych. Podstawę do rozważań stanowią badania empiryczne przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego. Kwestionariusz ankiety wypełniło 504 nauczycieli pracujących w szkołach wiejskich w Polsce.

Abstract:

The teaching community represents a generational diversity. The article shows to what extent generational differences determine the willingness to share knowledge among members of the teaching community. Teachers` motivation to share professional experiences was identified. Empirical research carried out using a diagnostic survey method forms the basis for the discussion. The questionnaire was filled in by 504 teachers working in rural schools in Poland.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

43-52

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 49, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego