Struktura obiektu

Autor:

Koszyk, Irena

Współtwórca:

Bąbka, Jarosław - red ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł:

Zmieniając siebie, zmieniam też swoją szkołę. Rzecz o wspólnym trwaniu i działaniu w Stowarzyszeniu Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego = By changing myself, i also change my school. On staying and working together in the Opole Region Innovative Schools Association

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 49

Temat i słowa kluczowe:

innovation ; creativity ; cooperation ; inspiration ; decentralisation ; dissemination ; innowacja ; twórczość ; współpraca ; inspiracja ; decentralizacja ; upowszechnienie

Streszczenie:

Celem artykułu jest przedstawienie oddolnego ruchu innowacyjnego w szkołach publicznych, ukazanie wybranych działań podejmowanych przez Stowarzyszenia Regionalne i formy ich upowszechniania na przykładzie Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego. Charakteryzując przedsięwzięcia szkół, autorka prezentuje źródła inspiracji, kierunki i metody pracy w placówkach stowarzyszonych, udowadniając, że zmieniając siebie, zmieniamy też swoją szkołę. ; Wymiana doświadczeń, współpraca i otwartość na nowe jakościowo, twórcze zmiany, zawierane przyjaźnie to wartości mające charakter subiektywny, ale jak ważny, istotny i potrzebny w działaniach współczesnej szkoły. ; W dobie permanentnych zmian, ciągłych wyzwań, nieustannego pośpiechu, mnogości inicjatyw, warto a nawet trzeba się zatrzymać, znaleźć czas na refleksję, dyskusję, spokojną rozmowę z osobami, które mają podobne problemy szkolne i osobiste. Tymi miejscami są Stowarzyszenia Regionalne i przez prawie dwadzieścia lat stara się być Stowarzyszenie Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego.

Abstract:

The aim of the article is to present the grassroots innovation movement in public schools, to show selected activities undertaken by Regional Associations and the form of their dissemination using the example of the Opole Region Innovative Schools Association. The author describes the schools` undertakings and presents sources of inspiration, directions and methods of work in associated schools, proving that by changing ourselves, we also change our school. ; The exchange of experiences, cooperation and openness to new qualitative and creative changes, and friendships formed are values that are subjective in nature, but important and necessary in the activities of a contemporary school. ; In an age of constant change, ongoing challenges, a never-ending rush and a multitude of initiatives, it is good - and even necessary - to stop and find time for reflection, discussion and quiet conversation with people who have similar school and personal problems. Space for such reflections and discussions is provided by Regional Associations and, for almost twenty years, by the Opole Region Innovative Schools Association.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

53-69

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 49, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego