Bąbka, Jarosław - red ; Kowalska, Ewa - red.
Celem artykułu jest przedstawienie oddolnego ruchu innowacyjnego w szkołach publicznych, ukazanie wybranych działań podejmowanych przez Stowarzyszenia Regionalne i formy ich upowszechniania na przykładzie Stowarzyszenia Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego. Charakteryzując przedsięwzięcia szkół, autorka prezentuje źródła inspiracji, kierunki i metody pracy w placówkach stowarzyszonych, udowadniając, że zmieniając siebie, zmieniamy też swoją szkołę. ; Wymiana doświadczeń, współpraca i otwartość na nowe jakościowo, twórcze zmiany, zawierane przyjaźnie to wartości mające charakter subiektywny, ale jak ważny, istotny i potrzebny w działaniach współczesnej szkoły. ; W dobie permanentnych zmian, ciągłych wyzwań, nieustannego pośpiechu, mnogości inicjatyw, warto a nawet trzeba się zatrzymać, znaleźć czas na refleksję, dyskusję, spokojną rozmowę z osobami, które mają podobne problemy szkolne i osobiste. Tymi miejscami są Stowarzyszenia Regionalne i przez prawie dwadzieścia lat stara się być Stowarzyszenie Szkół Innowacyjnych Regionu Opolskiego.
The aim of the article is to present the grassroots innovation movement in public schools, to show selected activities undertaken by Regional Associations and the form of their dissemination using the example of the Opole Region Innovative Schools Association. The author describes the schools` undertakings and presents sources of inspiration, directions and methods of work in associated schools, proving that by changing ourselves, we also change our school. ; The exchange of experiences, cooperation and openness to new qualitative and creative changes, and friendships formed are values that are subjective in nature, but important and necessary in the activities of a contemporary school. ; In an age of constant change, ongoing challenges, a never-ending rush and a multitude of initiatives, it is good - and even necessary - to stop and find time for reflection, discussion and quiet conversation with people who have similar school and personal problems. Space for such reflections and discussions is provided by Regional Associations and, for almost twenty years, by the Opole Region Innovative Schools Association.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Nauk Społecznych
Rocznik Lubuski, tom 49, część 1
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2024-07-05
2024-07-05
19
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/89655
Grzemna, Karolina
Pomykalski, Andrzej Moczulska, Marta - red. Preston, Peter- red. jęz. Stankiewicz, Janina - red. nacz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Adamczyk, Janusz- red. Skalik, Jan - red.
Capelo, Maria Regina Teixeira Ferreira Costa Varela, John Miguel Diaz, Noemí Serrano Jardim, Maria Helena Gonçalves Farnicka, Marzanna - red.
Tomaszewski, Marek Moczulska, Marta - red. Preston, Peter- red. jęz. Stankiewicz, Janina - red. nacz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Adamczyk, Janusz- red. Skalik, Jan - red.
Gębska, Karolina Danielak, Wiesław - red. nauk. Niewiadomski, Przemysław - red. nauk. Sobotkiewicz, Dariusz - red. nauk.
Magda-Adamowicz, Marzenna Magda-Adamowicz, Marzenna - red. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.
Bieńkowska, Agnieszka Zabłocka-Kluczka, Anna Moczulska, Marta - red. Preston, Peter- red. jęz. Stankiewicz, Janina - red. nacz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Adamczyk, Janusz- red. Skalik, Jan - red.
Przybysz-Zaremba, Małgorzata Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.