Struktura obiektu

Autor:

Kościuk, Malwina

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł:

Inkluzja edukacyjna na etapie szkoły podstawowej w odniesieniu do postaw rodziców dzieci z niepełnosprawnościami = Educational inclusion on the primary school level in reference to the attitudes of parents of children with disabilities

Tytuł publikacji grupowej:

(Nie)nowe problemy...

Temat i słowa kluczowe:

rodzice ; włączenie edukacyjne ; postawa ; niepełnosprawność ; parents ; educational inclusion ; attitudes ; disability

Streszczenie:

Niniejszy artykuł został poświęcony badaniom postaw rodziców dzieci niepełnosprawnych wobec inkluzji edukacyjnej. Ze względu na wybór tematu przedstawiono definicje kilku kluczowych pojęć: inkluzja edukacyjna, postawa, niepełnosprawność. Podjęto próby ustalenia, czy wiek i wykształcenie opiekunów oraz poziom wykształcenia ich dzieci korelują z ich postawami wobec inkluzji. W artykule postawiono trzy hipotezy. Grupę badawczą stanowiło 31 osób w wieku od 28 do 55 lat. W celu uzyskania danych wykorzystano Badanie Postaw Wobec Inkluzji Uczniów ze Specjalnymi Potrzebami autorstwa M.A. Winzera (w adaptacji W. Pileckiej i J. Kossewskiej). Uzyskane wyniki poddano analizie statystycznej przy użyciu pakietu IBM SPSS Statistics v. 29.

Abstract:

This article has been dedicated to the research on the attitudes of parents of children with disabilities towards educational inclusion. Due to the choice of the topic, definitions of some key terms have been presented: educational inclusion, attitude, disability. There were some attempts to determine whether the age and education of the caretakers as well as the educational level their children correlate with their attitudes towards inclusion. Three hypotheses have been formulated for this paper. The research group included 31 people, aged from 28 to 55. In order to obtain data, the Survey of Attitudes Toward the Inclusion of Students with Special Needs by M.A. Winzer (adaptedby W. Pilecka and J. Kossewska) has been used. The obtained results have been statistically analyzed with IBM SPSS Statistics v. 29.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2024

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

10.59444/2024MONredJanr4

Strony:

71-81

Źródło:

(Nie)nowe problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego