Struktura obiektu
Autor:

Hajduk, Edward (1932-2015)

Współtwórca:

Idzikowski, Bogdan - red. ; Kowalski, Mirosław - red.

Tytuł:

Czego chciałbym nauczyć studentów studiów społecznych = What i would like to teach to students of social sciences

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 38

Temat i słowa kluczowe:

nauki społeczne

Streszczenie:

W artykule omówiono konsekwencje podziału problemów na: a/ główne i b/ szczegółowe oraz podziału hipotez na: c/ ogólne i d/ szczegółowe. Przedstawiono również konsekwencje założenia o równoważności warunków wymienionych w hipotezach szczegółowych w celu utrzymania lub odrzucenia hipotezy ogólnej. ; Ponadto wskazano konsekwencje subiektywnego stosunku do hipotezy ujawnionej przez autora. Postawa ta wyrażana jest m.in. słowami "Zakładam, że...". W artykule omówiono również kilka wersji identyfikacji różnych porządków: a/ fizycznego, b/ logicznego, c/ składniowego i d/ semantycznego. Omówiono również konsekwencje niektórych deklaracji metodologicznych.

Abstract:

The article discusses the consequences of the division of problems into: a/ main and b/ detailed, and the division of hypotheses into: c/ general and d/ detailed. It also shows the consequences of the assumption about the equivalence of conditions listed in detailed hypotheses in order to maintain or reject the general hypothesis. ; Moreover, the paper indicates the consequences of a subjective attitude towards the hypothesis revealed by its author. The attitude is expressed by such words as "I assume that...". The paper also deals with several versions of identifying various orders: a/ physical, b/ logical, c/ syntactical and d/ semantic. It additionally discusses the consequences of some methodological declarations.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2012

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

171-189

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 38, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Cytowanie

Styl cytowania: