Autor:
Współtwórca:
Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Tytuł:
Tytuł publikacji grupowej:
Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji
Temat i słowa kluczowe:
współpraca ; współdziałanie ; partnerstwo ; komunikacja ; rodzina ; szkoła ; cooperation ; collaborations ; partnership ; communication ; family ; school
Streszczenie:
Tekst dotyczy wybranych wymiarów komunikacji szkoły (nauczycieli) z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Dokonano w nim analizy kluczowych pojęć związanych z obranym tematem, takich jak: współpraca, współdziałanie, partnerstwo, komunikacja. Przedstawiono wybrane formy komunikacji szkoły z rodziną, uwzględniając przede wszystkim uczniów edukacji wczesnoszkolnej. ; Przywołano także formy komunikacji proponowane przez szkołę Celestyna Freineta a także z wykorzystaniem nowych technologii, które coraz częściej wykorzystywane są przez nauczycieli. Ważnym aspektem tekstu jest analiza współpracy szkoły z rodziną i uwypuklenie korzyści z niej wypływających, jak również wskazanie na ważne komponenty doskonalące współpracę tych dwóch podmiotów.
Abstract:
The text refers to selected dimensions of school (teachers) communication with the parents of early-school education pupils. It provides the analysis of key definitions related to the selected theme, such as cooperation, collaboration, partnership, communication. There are presented some selected forms of school communication with family, most importantly, of the early-school education pupils. The most frequently applied forms of communication include: teacher-parents meetings, counsel parents meetings, individual consulting meetings, a pupil`s record book, mail and phone communication. ; There is also reference to the forms of communication suggested by the school of Celestin Freinet as well as the application of new technologies which are more and more frequently used by teachers. The important aspect of the text is the analysis of school cooperation with family and underlining the benefits resulting from it as well as indicating the vital components improving the cooperation between these two subjects.
Wydawca:
Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii
Data wydania:
Typ zasobu:
Format:
Strony:
Źródło:
Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji