Struktura obiektu

Autor:

Szymajda, Agnieszka

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.

Tytuł:

Muzyka a emocje dziecka w wieku przedszkolnym = Music and emotion by preschool aged children

Tytuł publikacji grupowej:

Edukacja artystyczna

Temat i słowa kluczowe:

muzykoterapia kreatywna ; rytmika ; muzykoterapia Orffa ; dziecko w wieku przedszkolnym ; emocje ; creative music therapy ; rhythms ; music therapy of Orff ; child of preschool age ; emotions

Streszczenie:

W artykule opisane zostały doświadczenia z zajęć muzycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym przejawiających trudności emocjonalne. Dzieci objęte zostały rocznym programem zajęć indywidualnych, prowadzonych w oparciu o metody muzykoterapii kreatywnej, wielosensorycznej muzykoterapii Orffa, rytmiki, twórcze działania inspirowane muzyką. ; Przedstawione w artykule wnioski i refleksje pozwalają stwierdzić, że świat dźwięków tworzących muzykę stwarza dziecku warunki do przełamywania trudności rozwojowych w sferze emocji.

Abstract:

The article describes the experience of music classes for preschool children with emotional difficulties. The children took part in a year`s program of individual lessons, based on creative activities inspired by music and methods of creative music therapy, Orff`s multi-sensorial music therapy, methods of rhythm. ; The conclusions and afterthoughts presented in the article allow us to state that the world of sounds which form music, helps the child to overcome the difficulties of development in the sphere of emotions.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

83-99

Źródło:

Edukacja artystyczna - nowe wyzwania

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego