Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
W artykule opisane zostały doświadczenia z zajęć muzycznych dla dzieci w wieku przedszkolnym przejawiających trudności emocjonalne. Dzieci objęte zostały rocznym programem zajęć indywidualnych, prowadzonych w oparciu o metody muzykoterapii kreatywnej, wielosensorycznej muzykoterapii Orffa, rytmiki, twórcze działania inspirowane muzyką. ; Przedstawione w artykule wnioski i refleksje pozwalają stwierdzić, że świat dźwięków tworzących muzykę stwarza dziecku warunki do przełamywania trudności rozwojowych w sferze emocji.
The article describes the experience of music classes for preschool children with emotional difficulties. The children took part in a year`s program of individual lessons, based on creative activities inspired by music and methods of creative music therapy, Orff`s multi-sensorial music therapy, methods of rhythm. ; The conclusions and afterthoughts presented in the article allow us to state that the world of sounds which form music, helps the child to overcome the difficulties of development in the sphere of emotions.
Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Edukacja artystyczna - nowe wyzwania
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2023-02-21
2023-02-21
228
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/78018
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Muzyka a emocje dziecka w wieku przedszkolnym = Music and emotion by preschool aged children | 2023-02-21 |
Szymajda, Agnieszka Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Szymajda, Agnieszka Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Pasterniak-Kobyłecka, Ewa Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Węgorowska, Katarzyna Kulczycka, Dorota - red. nauk.
Węgorowska, Katarzyna Sztyber, Radosław - red. nacz.
Pasterniak-Kobyłecka, Ewa Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Grochala, Beata Steciąg, Magdalena - red. nauk. Kaczor, Monika - red. nauk.
Walak, Bogumiła Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.