Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Autorka prezentuje projekt wymiany pomiędzy szkołami muzycznymi w Polsce i Izraelu. Wprowadza do ogólnej koncepcji grania bez dyrygenta, omawia korzyści wynikające z takiej formy muzykowania (m.in. uwrażliwienie uczniów na muzykowanie kameralne, naukę odpowiedzialności, kreatywności, rolę liderów poszczególnych grup, rozwinięcie możliwości instrumentalnych, pracę w trybie profesjonalnym). ; Przedstawia plan pracy młodzieżowej orkiestry podczas trwania projektu i omawia wyjątkową rolę koncertmistrza. Wysuwa także refleksje dotyczące sytuacji, w których obecność dyrygenta jest niezbędna.
In the article the author describes her experience of introducing the conductorless orchestra idea to the youth chamber orchestra consisting of pupils of the Zelenski Secondary Music School in Krakow. This special project took place in November 2015 as part of a Polish - Israeli school exchange. ; The author explains problematic issues that occured during rehearsals, as well as general advantages of working without conductor. A detailed plan of the entire project including description of audition and rehersals process and repertoire choices is also placed.
Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Edukacja artystyczna - nowe wyzwania
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2023-02-22
2023-02-22
49
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/78045
Zeman, Aleksandra Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Werner, Janina Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Marchwiński, Jerzy Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Fentress, Brian Szymaniuk, Jerzy - red. nauk.
Jankowska-Borzykowska, Katarzyna Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Gubała, Monika Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Lewandowska, Maria Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Szymaniuk, Jerzy Szymaniuk, Jerzy - red. nauk.