Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Artykuł stanowi wyraz osobistego postrzegania tzw. kameralistyki, jak i problemu kształcenia w jej zakresie. Opinie wyrażane w tekście sformułowane zostały na podstawie doświadczeń płynących z półwiecznego kształcenia młodych i utalentowanych muzyków. ; Autor nie akceptuje używania terminów "kameralistyka" i "akompaniament". Jego zdaniem, jedyne określenia, które w naturalny sposób oddają istotę wykonywania muzyki, to "wykonanie solowe (indywidualne)" i "wykonanie zespołowe (tzw. kameralne)". Tezę powyższą rozwija w artykule.
The article contains very personal perception of the so-called chamber music and the education in this area. The paper provides kind of instruction in ensemble performance and education. The opinions are based on experiences from half of century of educating young and talented musicians. ; Generally, the Author does not approve of the terms chamber music and accompaniment and protest against applying them. Solo (individual) performance and ensemble (chamber) performance are the only terms which in a natural way reflect the essence of a musical performance. This main thesis is further discussed in the article.
Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Edukacja artystyczna - nowe wyzwania
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2023-02-21
2023-02-21
95
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/78030
Nazwa wydania | Data |
---|---|
O znaczeniu kształcenia kameralnego muzyków = The Importance of Teaching Chamber Music to Musicians | 2023-02-21 |
Kumik, Ewa Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Werner, Janina Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Zycha-Gurdek, Adriana Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Mania, Grzegorz - red. nauk.
Różański, Piotr Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Cywiński, Zbigniew Świtka, Romuald - red.
Łuczak, Anna Sapeńko, Roman - red. Czeremski, Maciej - red.
Kumik, Ewa Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Mania, Grzegorz - red. nauk.