Object

Title: Impact of development of infrastructure for charging electric vehicles on power demand in the national power system = Wpływ rozwoju infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych na zapotrzebowanie na moc w krajowym systemie elektroenergetycznym

Contributor:

Kuczyński, Tadeusz - red.

Group publication title:

CEER, nr 29, vol. 1 (2019)

Abstract_pl:

Przedstawiony powyżej artykuł koncentruje się na rozwoju sektora pojazdów elektrycznych i jego możliwym wpływie na obciążenie systemu elektroenergetycznego w Polsce. Jego celem jest oszacowanie wzrostu zapotrzebowania na moc wynikającego z ładowania samochodów elektrycznych. ; Przede wszystkim opisano obecne otoczenie prawne, które zapewnia ramy dla ewolucji sektora elektromobilności. Ponadto przedstawiono proces techniczny ładowania pojazdów elektrycznych oraz zaproponowano odpowiednie metody współpracy między samochodami elektrycznymi a systemem elektroenergetycznym. Przeprowadzono analizę ilościową wpływu ładowania pojazdów elektrycznych na zapotrzebowanie mocy w KSE. Podano dane wejściowe i przyjęte założenia. ; Opisano strukturę modelu obliczeniowego oraz różnice pomiędzy analizowanymi scenariuszami. Model został zaprojektowany do przeprowadzania symulacji dla 15-minutowych interwałów czasowych. Badania przeprowadzono dla trzech różnych udziałów samochodów w pełni elektrycznych (BEV) w całości samochodów elektrycznych (suma BEV i PHEV): 0%, 50% i 100%. Przedstawiono wyniki uzyskane dla obszaru Krajowego Systemu Elektroenergetycznego i obszaru warszawskiego.

Abstract:

The following paper focuses on the electric vehicles sector development and its possible influence on power system load in Poland. The goal is to estimate the increase of power demand resulting from the electric cars charging. First of all, the current legal environment, which provides a framework for the e-mobility sector evolution, was described. ; Furthermore, the technical process of electric vehicles charging was depicted and the applicable methods of cooperation between e-mobility and power system were proposed. The quantitative analysis of the impact of the electric vehicles charging on the power demand in the National Power System was conducted. The input data and adopted assumption were specified. The structure of the calculation model and the differences between analyzed scenarios were described. The outcome obtained for the National Power System and Warsaw distribution area were presented.

Description:

tytuł dodatkowy: Prace z Inżynierii Lądowej i Środowiska

Publisher:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:67686

DOI:

10.2478/ceer-2019-0006

Pages:

66-91

Source:

Civil and Environmental Engineering Reports (CEER), no 29, vol. 1

Language:

eng

License CC BY-NC-ND 3.0:

click here to follow the link

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

This page uses 'cookies'. More information