Obiekt

Tytuł: "Świat dziecka bez muzyki byłby pusty...." - rozważania o kulturze muzycznej dzieci = "The child`s world without music would be empty ..." - reflections on the children` musical culture

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Streszczenie:

Autorka w artykule podkreśla ważność jakości edukacji muzycznej w codzienności przedszkolnej. Muzyka niesie ze sobą wartości kulturowe, poznawcze, wspomaga rozwój dziecka, rozwija jego zdolności, zainteresowania. Potwierdzeniem są badania wielu znakomitych pedagogów i psychologów, którzy wskazują na potrzebę aktywności muzycznej dzieci. Dlatego też - co jest głównym przesłaniem artykułu - więcej uwagi należy poświecić muzyce w systemie edukacji przedszkolnej.

Abstract:

The author in the article emphasises the importance of the quality of music education in the pre-school routine. Music brings cultural and cognitive values, supports the development of the child, develops his or her abilities, interests. Researches conducted by many excellent pedagogues and psychologists confirms the importance of music and the constant need for children`s musical activity. The main purpose of the article is to point out, that music should be much more appreciated in the pre-school education system.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:69856

Strony:

23-38

Źródło:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2023-02-16

Data dodania obiektu:

2023-02-14

Liczba wyświetleń treści obiektu:

217

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/77868

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji