Object

Title: The influence of training on detecting lying in language: a case study of native speakers of Polish using english as a learned language = Wpływ treningu na wykrywanie kłamstwa w języku: Studium przypadku natywnych mówców języka polskiego posługujących się językiem angielskim jako językiem nabytym

Creator:

Kuzio, Anna

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Contributor:

Frątczak-Müller, Joanna - red. ; Mielczarek-Żejmo, Anna - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 43

Abstract_pl:

W artykule autorka omawia znaczenie wykrywania oszustw w rożnych kulturach i przedstawia charakter oszustwa i jego problematyczną ocenę. Cele i hipoteza testowana w prezentowanym projekcie badawczym są wynikiem analiz związanych z przyswajaniem języka obcego. Pierwsza część artykułu ma na celu wprowadzenie do teoretycznych aspektów wykrywania kłamstwa i jego swoistego charakteru, a także istotnych wyników badań dotyczących roli podstawowych czynników procesu: szkolenia, zaufania, obserwatorów, języka i kultury i ich skuteczności przy wykrywani kłamstw. Wyniki badań zostały przedstawione w części empirycznej. Analizowano je w trzech etapach, zgodnych z etapami realizacji badań i weryfikacji postawionych w nich hipotez. W podsumowaniu zostały przedstawione wnioski ukazujące korelację pomiędzy badanymi zmiennymi.

Abstract:

The author of the article discusses the importance of detecting dishonesty in various cultures and presents the nature of dishonesty and its problematic assessment. The aims and the hypothesis tested in this study result from the analyses of foreign language learning. In the first part of the article, the author aims to introduce theoretical aspects of detecting lying, its nature, and the research results on the role of the basic factors in the lying process: training, trust, observers, language and culture, and their effectiveness in detecting lying. The study results are presented in the empirical part. The results are analysed in three stages, following the stages of the study being performed and the hypothesis verified. In the final part, the author presents the results showing a correlation between the variables.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79364

Pages:

175-190

Source:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 2

Language:

eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Object collections:

Last modified:

Jun 4, 2024

In our library since:

Jun 4, 2024

Number of object content hits:

20

All available object's versions:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/89175

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information