Obiekt

Tytuł: Anti-crisis Management Strategies: an Empirical Approach = Strategie zarządzania antykryzysowego - ujęcie empiryczne

Autor:

Starosta, Anna

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Współtwórca:

Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.

Tytuł publikacji grupowej:

Management, Vol. 18 (2014)

Streszczenie:

Coraz częstsza konieczność funkcjonowania w sytuacji kryzysowej wymusza na przedsiębiorstwach podejmowania działań związanych z zapobieganiem i przewidywaniem kryzysów, a w momencie ich wystąpienia na szybkie reagowanie. Skuteczne zmaganie się z kryzysem wymaga zarządzania antykryzysowego. Nie zawsze jednak udaje się zapobiec kryzysom i przedsiębiorstwa zmuszone są podejmować szereg działań antykryzysowych. ; Najczęściej podejmują one działania w dwóch obszarach. Pierwszy dotyczy stworzenia bardziej przejrzystych procedur postępowania oraz ograniczenia szeroko pojmowanych kosztów. Drugi natomiast obejmuje koncentrację na głównej działalności przedsiębiorstwa oraz na produkcie, jego redefiniowaniu oraz usprawnieniu zarządzania jakością. Wskazuje to na realizowanie dwóch rodzajów strategii antykryzysowej ? porządkowania działalności oraz konsolidacji.

Abstract:

A growing need to function in a crisis makes enterprises take measures related to the prevention and prediction of crises and when they occur to react quickly. Effective crisis coping requires anti-crisis management. However, it is not always possible to prevent crises; moreover, enterprises are forced to make a number of anti-crisis measures. ; In general, people took two measures. The first concerns the creation of more transparent procedures and reduction of broadly understood costs. The second one involves concentration on the main activities of the enterprise and the product, its redefining, and improving quality management. This solution points to the implementation of two types of key anti-crisis strategies: organizing activities and consolidation.

Wydawca:

Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:51057

DOI:

10.2478/manment-2014-0019

Strony:

255-266

Źródło:

Management, vol. 18, no 1 (2014)

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-04-28

Data dodania obiektu:

2019-03-13

Liczba wyświetleń treści obiektu:

100

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/59469

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji