O wyborze tematyki rozważań teoretycznych i badań empirycznych zadecydowało moje osobiste zainteresowanie problematyką twórczości. Monografii przyświecają dwa cele: 1) teoretyczny - systematyzowałam tutaj wiedzę z obranych dziedzin oraz z uzyskanych wyników badań własnych, dzięki czemu racjonalnie i skutecznie rozwijam teorię naukową i 2) praktyczny - uogólniłam pozyskane wyniki badań własnych i sprecyzowałam postulaty do praktyki oraz dalszych badańnaukowych. Badania podjęłam w celu opisania przestrzeni rodzinnych twórczych dzieci 7-9-letnich w poszczególnych środowiskach lokalnych. ; Praca obejmuje treści w dziewięciu rozdziałach, wewnątrz symetrycznie podzielonych na cztery i pięć podrozdziałów. Struktura pracy i prowadzone dywagacje wypływają z myślenia indukcyjnego (tzn. od szczegółu do ogółu), czyli wnioskowanie prowadziłam na podstawie znajomości poszczególnych elementów, co pozwoliło prowadzić do ogółu, tzn. wyciągałam wnioski, tworzyłam teorie oparte na faktach nagromadzonych przez doświadczenia i obserwacje (z wstępu).
Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-04-06
2021-04-06
1 532
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/64990
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Jakość dzieciństwa twórczych dzieci 7-9-letnich w perspektywie rodzinnej i lokalnej | 2021-04-06 |