Celem ogólnym projektu był wzrost konkurencyjności gospodarki regionu poprzez rozbudowę infrastruktury badawczo-dydaktycznej oraz dostosowanie ofert kształcenia Uniwersytetu Zielonogórskiego do potrzeb rynku. W perspektywie oddziaływania długofalowego najważniejszymi korzyściami były: ; 1. Powstanie jednego zmodernizowanego obiektu naukowo-dydaktycznego. Konsekwencją tego była znacząca poprawa warunków do pracy naukowej i studiowania na uniwersytecie oraz lepsza dostępność studiów wyższych w regionie i podniesienie konkurencyjności Uniwersytetu Zielonogórskiego jako najważniejszej uczelni w regionie lubuskim. ; 2. Podniesienie jakości nauczania i warunków studiowania na Uniwersytecie zwiększyło zainteresowanie kandydatów na studia tą uczelnią. Ze względu na jej regionalny charakter, poprawienie konkurencyjności oferty ułatwia dostęp do wyższego wykształcenia młodzieży zamieszkałej w regionie. Relatywnie niższy niż w wielkich miastach koszt studiowania w Zielonej Górze poprawi dostępność do studiów wyższych młodzieży z rodzin gorzej sytuowanych, zamieszkałych w małych miasteczkach i środowiskach wiejskich, dominujących w regionie. 3. Budynek nie posiadał barier architektonicznych, co zwiększyło dostępność uniwersytetu dla studentów niepełnosprawnych.
Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Nov 26, 2024
Nov 26, 2024
5
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/91228
Edition name | Date |
---|---|
Wydział Elektrotechniki Informatyki i Telekomunikacji - budynek dydaktyczny | Nov 26, 2024 |