Społeczne stosunki uczniów w środowisku szkolnym stanowią jeden z problemów w ramach badań porównawczych młodzieży polskiej i niemieckiej. W niniejszym opracowaniu chciałybyśmy przedstawić i porównać wyniki badań przeprowadzonych w 1992 i 1993 roku. ; W ramach głównego problemu społecznych stosunków uczniów w szkole można wyodrębnić następujące problemy cząstkowe: wpływ uczniów na życie szkolne, ocena atmosfery i stosunków koleżeńskich w klasie. ; Wskażemy również na różnice w postrzeganiu wymienionych problemów w zależności od płci, wieku, statusu społecznego rodziny ucznia oraz jego możliwości intelektualnych mierzonych ocenami uzyskanymi z języka polskiego. Porównamy również odpowiedzi uczniów, którzy brali dwukrotnie udział w badaniach. Uczniów takich było 343.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2020-02-20
107
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/62156
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Społeczne stosunki uczniów w środowisku szkolnym. Trwałość i zmiany | 2021-12-02 |
Mianowska, Edyta Paprzycka, Emilia Eckert, Marian - red.
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Hajduk, Edward (1932-2015)
Kurzępa, Jacek (1961- ) Hajduk, Edward (1932-2015) - red. Idzikowski, Bogdan - red.
Kurzępa, Jacek (1961- ) Hajduk, Edward (1932-2015)
Zielińska, Maria Eckert, Marian - red.
Kirchhöfer, Dieter Hajduk, Edward (1932-2015)
Wenzke, Gerhard Hajduk, Edward (1932-2015)
Topolski, Jerzy (1928-1998) Bartkiewicz, Kazimierz (1930-2002) - red.