Hajduk, Edward (1932-2015) - red. ; Idzikowski, Bogdan - red.
Szkoła jest instytucją, w której występują rozmaite sprzeczności, np.: - presja na osiągnięcia uczniów i jednocześnie współczesne tendencje do akceptowania autonomii jednostki, jej prawa do decydowania o sobie;- postulat rozwoju, samodzielnego rozwiązywania problemów przez uczniów, choć nauczyciele myślą za uczniów zamiast myśleć razem z nimi; - dorośli ustanawiają normy, które mają uczniowie respektować niezależnie od indywidualnych możliwości. ; Badania mają pomóc w ustalaniu możliwości oddziaływania uczniów na ich sytuację w szkole (przez przedstawicieli, konferencje uczniowskie, rozmowy z nauczycielami, gazetkę szkolną). Uczniowie mogą wpływać na prowadzenie zajęć dydaktycznych, organizację przerw, upiększanie szkoły, zajęcia w klubie szkolnym, wycieczki klasowe, oceny, programy zebrań uczniowskich, organizowanie wystaw i zawodów sportowych.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2020-02-27
151
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/62210
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Uczniowie w swojej szkole - podmiot czy przedmiot? Porównanie wyników badań frankfurckich i słubickich. | 2021-12-02 |
Wenzke, Gerhard Hajduk, Edward (1932-2015)
Merkens, Hans Hajduk, Edward (1932-2015)
Lisowski, Krzysztof Hajduk, Edward (1932-2015) - red. Idzikowski, Bogdan - red.
Papiór, Elżbieta Zielińska, Maria Hajduk, Edward (1932-2015) - red. Idzikowski, Bogdan - red.
Steiner, Irmgard Hajduk, Edward (1932-2015)
Lisowski, Krzysztof Hajduk, Edward (1932-2015)
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Hajduk, Edward (1932-2015)
Claßen, Gabriele Hajduk, Edward (1932-2015)