Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
W niniejszym artykule zaprezentowano główne zadania logopedy zatrudnionego na terenie szkoły. Pomoc świadczona przez niego wynika z licznych uregulowań prawnych, ale i potrzeb kształtowania prawidłowego rozwoju mowy dzieci i młodzieży szkolnej. Jak wynika z własnych obserwacji autorki, jednym z najczęstszych zaburzeń artykulacyjnych występujących wśród uczniów szkół podstawowych jest dyslalia. ; W artykule zaprezentowano również przykładowe ćwiczenia mające na celu usprawnienie narządu artykulacyjnego i w efekcie eliminację zaburzeń.
This article presents the main tasks of a speech therapist employed at the school. The help provided by him is due to numerous legal regulations, but also to the needs of shaping the correct development of the speech of children and adolescents. According to our own observations, one of the most common articulatory disorders occurring among elementary school students is dyslalia, which was discussed a bit more widely. ; This article also presents examples of exercises aimed at improving the articulatory organ to eliminate articulatory disorders.
Emisja głosu w przestrzeni edukacyjnej, artystyczej i terapeutycznej
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2020-11-30
2020-11-25
594
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/64540
Nowicka, Ewa Banasiak-Macherska, Ewa Bąbka, Jarosław - red Kowalska, Ewa - red.
Asienkiewicz, Ryszard Tatarczuk, Józef Asienkiewicz, Ryszard - red. Tatarczuk, Józef - red.
Solecka, Bożena Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Mazur, Magdalena Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Kataryńczuk-Mania, Lidia Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.