Idzikowski, Bogdan - red. ; Hajduk, Edward (1932-2015) - red.
Młodość charakteryzuje w społeczeństwach współczesnych wydłużenie czasu kształcenia szkolnego, odinstytucjonalizowanie i destrukturalizacja przebiegu życia, wzrost stopnia wolności (manifestujący się w stylu życia, orientacji na konsumpcję i w zachowaniach w czasie wolnym) oraz wzmocnienie procesu indywidualizacji życia. ; Okres młodości to realizacja typowych etapów rozwojowych: przygotowanie się do samodzielności ekonomicznej przez podjęcie działalności zawodowej, osiąganie samodzielności społecznej, zakładanie własnego, niezależnego od rodziców gospodarstwa domowego. ; Przyjęta w badaniach koncepcja "ja" obejmuje trzy poziomy: samą koncepcję własnego "ja" (das Selbst) przyjmowaną przez jednostkę, psychospołeczne warunki (położenie), system wartości. Na rozwój "ja" młodego człowieka wpływają instytucje, porządek (ład) społecznych interakcji w instytucjach albo poza nimi oraz subkultura. Szczególny udział mają w tym rodzina i szkoła.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2020-02-27
143
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/62206
Hajduk, Edward (1932-2015) Hajduk, Edward (1932-2015)
Idzikowski, Bogdan Idzikowski, Bogdan - red. Hajduk, Edward (1932-2015) - red.
Merkens, Hans Hajduk, Edward (1932-2015)
Tomášova, Viola Rusnák, Viktor Hajduk, Edward (1932-2015)
Asienkiewicz, Dariusz Nitschke, Bernadetta - red. Dolański, Dariusz - red.
Mianowska, Edyta Paprzycka, Emilia Eckert, Marian - red.
Idzikowski, Bogdan Hajduk, Edward (1932-2015)
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Hajduk, Edward (1932-2015) - red. Idzikowski, Bogdan - red.