Niniejszą rozprawę wypada wpisać w nurt dokonań systematyzujących dorobek literatury oświeceniowej. Nie można, co naturalne, twierdzić, że zdołamy wyczerpująco omówić wszystkie istotne kwestie dotyczące leksykalno-stylistycznego kształtu dydaktyki wierszowanej z lat 1730-1830. ; Trudno zresztą wyobrazić sobie jakąkolwiek monografię, która spełniałaby wymóg absolutnej kompletności. Każdy badacz dokonuje określonej selekcji analizowanego materiału oraz swoiście rozkłada akcenty logiczne przy jego opracowywaniu. Zgodnie z powyższym twierdzeniem, studium nasze może z pewnością zostać w przyszłości uzupełnione czy rozbudowane. ; Mamy jednak nadzieję, że uda się nam wskazać główne warstwy tworzywa leksykalnego jednego z najżywotniejszych fragmentów oświeceniowego piśmiennictwa oraz zarysować kluczowe prawidłowości wyznaczające sposoby stylistycznego wyzyskania tego materiału.
Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego
application/pdf ; application/pdf
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2023-11-02
2015-10-22
825
567
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/36721
Nazwa wydania | Data |
---|---|
"Łzami by tu pisać potrzeba" : leksykalne właściwości stylu polskiej dydaktyki wierszowanej czasów oświecenia | 2023-11-02 |
Maćkowiak, Krzysztof (1963- )
Maćkowiak, Krzysztof (1963- )
Gorzelana, Joanna
Gorzelana, Joanna Kulczycka, Dorota - red. nauk. Seul, Anastazja - red.
Gorzelana, Joanna
Gorzelana, Joanna
Gorzelana, Joanna
Maćkowiak, Krzysztof (1963- ) Ruszczyńska, Marta - red. nauk. Pałucka-Czerniak, Iwona - red. nauk.