Człowiek w całokształcie życia: rodzina - edukacja - praca
W artykule przedstawiono funkcjonalny model modelowania komunikatywnego konstruktów racjonalnych osobowości nastolatków w warunkach specjalnie zaprojektowanego procesu edukacyjnego. Omawiamy teoretyczne i metodologiczne koncepcje realizacji tego modelu w kontekście systemowo-integracyjnym naukowego paradygmatu i metody modelowania genetycznego. ; Czynnik strategiczny w organizacji konstruktów osobistych symulacji wybrano na podstawie interakcji odblaskowej dialogicznej w formacie: system "nauczyciel-nastolatki". Część empiryczna pracy przedstawia wyniki analiz naprawczego rozwoju potencjalnego nastolatków modelowania profili osobowości w przestrzeni edukacyjnej.
The article presents a functional model of communicative modelling of teenagers' rational personality constructs under the specially designed conditions of the educational process. The theoretical and methodological concepts of the implementation of this model in the context of the system and integrative scientific paradigm and genetic and modelling method were considered. ; The format of the reflective and dialogical interaction in the system "teacher-teenager" has been selected as the strategic vector of organization of the process of modelling personal constructs. The empirical part of the study presents the results of the analysis of correlation and developmental potential of the personality profile modelling of teenagers in the educational space.
Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego
Psychologiczne Zeszyty Naukowe, nr 2/2016
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Nov 28, 2019
Nov 28, 2019
109
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/61786