Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Czym jest supernauczanie? Zwykle przyjmuje się, iż jest to bezstresowy systemnauczania umożliwiający uzyskiwanie nadefektów uczenia się. O nadefektach uczenia się możemy mówić wówczas, gdy skutek pojmowany jako zmiana w uczniujest większy od wywołującej ją przyczyny. ; Stan taki można osiągnąć w warunkachsynchronizacji funkcji fal mózgowych lewej i prawej półkuli (cykl fal alfa), relaksacji, wizualizacji, afirmacji i otwartości na doświadczenie sugestopedyczne. Tym samym podkreśla się tu szczególny udział sugestii w doświadczeniu edukacyjnym, a samo supernauczanie nazywa się często nauczaniem sugestopedycznym. Sam termin "sugestopedia" oznacza pedagogikę opartą na wykorzystaniu sugestii w procesie kształcenia.
Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Jan 25, 2019
Jan 25, 2019
942
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/59109
Edition name | Date |
---|---|
Geneza, aktualny stan badań i kierunki ewolucji supernauczania | Jan 25, 2019 |
Gnitecki, Janusz (1945-2008) Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Gnitecki, Janusz (1945-2008) Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Marzec, Anna Roenig, Jan - tł.
Dittmann, Gerhart Roenig, Jan - tł.
Freitag, Waldemar Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Ruszczakowa, Hanna Zawadzka, I. - tł.
Topolski, Jerzy (1928-1998) Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Biłos, Edward Mezer-Bańkowska, Alicja de - tł.