Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Podstawowym narzędziem pracy nauczycieli jest głos. Celem niniejszego tekstu jest zwrócenie uwagi na dysfonie zawodowe, które pomimo podjętych działań profilaktycznych związanych z emisją głosu, nadal utrzymują się w czołówce listy złożonej z dwudziestu sześciu chorób o podłożu zawodowym. ; W tekście przybliżona zostanie problematyka zawodowych uwarunkować problemów głosowych nauczycieli jak również zagadnienia dotyczące kompetencji zawodowych nauczycieli. Wskazane zostaną także obszary podejmowanych badań nad emisją głosu i na tym tle ukazane będzie znaczenie badań nad kompetencjami nauczycieli w zakresie emisji głosu.
The basic tool of teachers' work is voice. The purpose of this text is to draw attention to professional dysphonium, which, despite the preventive measures taken related to voice emission, still remain at the top of the list of twenty-six occupational diseases. ; The text will introduce the issues of professional conditioning of teachers? voice problems as well as issues related to teachers' professional competence. Areas of research on voice emission will also be indicated and in this context the importance of research on the competence of teachers in the field of voice emission will be shown.
Emisja głosu w przestrzeni edukacyjnej, artystyczej i terapeutycznej
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Nov 30, 2020
Nov 26, 2020
1 061
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/64546
Gebreselassie, Jolanta Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Famuła-Jurczak, Anita Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Famuła-Jurczak, Anita Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Famuła-Jurczak, Anita Paprzycka, Emilia - red. Mianowska, Edyta - red.
Frąckowiak, Tomasz
Capelo, Maria Regina Teixeira Ferreira Costa Varela, John Miguel Diaz, Noemí Serrano Jardim, Maria Helena Gonçalves Farnicka, Marzanna - red.
Szabłowska, Patrycja Bąbka, Jarosław - red Kowalska, Ewa - red.
Kohout-Diaz, Magdalena Nowak, Beata Maria - red. Paprzycka, Emilia - red. Narkiewicz-Niedbalec, Ewa - red.