Object

Title: Innovations in e-business - new ways of delivery of food products over the Internet in the opinion of potential customers = Innowacje w e-biznesie - nowe sposoby dostarczania produktów spożywczych zakupionych poprzez Internet w opinii potencjalnych klientów

Creator:

Moroz, Mirosław

Date:

2012

Resource Type:

artykuł

Group publication title:

Management, Vol. 16 (2012)

Abstract_pl:

Dostępne badania wskazują na rosnące zainteresowanie zakupami produktów spożywczych w Internecie. Jednakże specyfika produktów spożywczych generuje koszty logistyczne wiążące się z koniecznością obsługi rozproszonego geograficznie klienta indywidualnego w maksymalnie szybkim czasie. Celem artykułu jest zaprezentowanie innowacyjnego projektu, który mógłby przyczynić się do rozwiązania problemu ostatniej mili. ; Freshbox jest urządzeniem, które pełni rolę automatu sprzedającego, a przy tym posiada funkcje chłodzącą. Umożliwia odbiór w miejscu publicznym wcześniej zamówionych przez Internet produktów spożywczych. W artykule przeanalizowano wady i zalety kupowania produktów spożywczych w Interencie, jak również wyniki badań dotyczące rynkowych szans oraz przesłanek sukcesu projektu Freshbox.

Abstract:

According to research online sales of food enjoy bigger and bigger Internet users interest. However, selling online such products isn't free from logistic costs connected with the necessity of the geographically-spread client on the one hand and an indispensably fast delivery of food on the other hand. This article aims at presenting an innovative Freshbox project that may solve the last mile issue in online grocery. ; The Freshbox project is about installing a vending machine - refrigerator in an office building giving out previously ordered food products via the Internet. The author presented an analysis of online grocery, characteristics of the Freshbox project, as well as results of research conducted among potential clients referring to the following points: market chances for Freshbox project and the conditions of success in the eyes of potential customers.

Publisher:

Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press

Contributor:

Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.

Format:

application/pdf

DOI:

click here to follow the link

Pages:

256-268

Source:

Management, Vol. 16, No 2 (2012)

Language:

eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Similar

This page uses 'cookies'. More information