Na przełomie XIX i XX wieku na terenie dzisiejszej Polski zachodniej i północnej bardzo intensywnie rozwijana była infrastruktura kolejowa. W efekcie tych działań powstała sieć dróg żelaznych o dużym zagęszczeniu. Pod koniec lat 80-tych ubiegłego stulecia wiele z tych linii było stopniowo zamykanych. Na skutek tych przemian wiele linii oraz obiektów z nimi związanych, w tym obiekty mostowe, zostały pozostawione niekorzystnemu działaniu czasu. ; Przykładem takich wyłączonych z eksploatacji obiektów są mosty i wiadukty położone w okolicy miejscowości Nojewo. Wspomniane obiekty inżynierskie to ceglane konstrukcje sklepione znajdujące się w ciągu linii kolejowej nr 368 łączącej Szamotuły i Międzychód. W artykule zaprezentowano problem rewitalizacji nieużytkowanych mostów kolejowych na przykładzie obiektów w miejscowości Nojewo w województwie wielkopolskim. Opisano podstawowe parametry techniczne mostów oraz ich uszkodzenia. Przedstawiono propozycje zagospodarowania obiektów.
tytuł dodatkowy: Prace z Inżynierii Lądowej i Środowiska
Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego
Civil and Environmental Engineering Reports (CEER), No 17
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Sep 12, 2022
Nov 22, 2018
185
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/57447
Edition name | Date |
---|---|
Not in-service railway arched bridges and their future = Nieużytkowane kolejowe mosty sklepione i ich przyszłość | Sep 12, 2022 |
Juszczyk, Artur Kuczyński, Tadeusz - red.
Juszczyk, Artur Kuczyński, Tadeusz - red.
Wysokowski, Adam Kuczyński, Tadeusz - red.
Wysokowski, Adam Świtka, Romuald - red.
Maślak, Mariusz Partov, Doncho Kuczyński, Tadeusz - red.
Gawronek, Pelagia Makuch, Maria Kuczyński, Tadeusz - red.
Laskowski, Janusz Juszczyk, Artur Kuczyński, Tadeusz - red.