Halczak, Bohdan - red. ; Burda, Bogumiła - red.
Szkolnictwo łużyckie dotyczy regionu niewyrazistego w swych granicach fizycznych, podzielonego wewnętrznie zarówno administracyjnie, politycznie, jak i kulturowo; spełnia zatem dodatkowe integracyjne funkcje. Sieć szkół łużyckich obejmuje obie części regionu. Zaznaczmy dodatkowo, że Łużyce są regionem dwukulturowym i dwujęzycznym, co znalazło swe potwierdzenie w ustawodawstwie obu landów zamieszkanych przez Serbów. ; Instytucje i procedury życia publicznego są zobligowane do przestrzegania tego szczególnego charakteru ziem i ludności Łużyc. Częstokroć jednak rzeczony dualizm pozostaje w sferze teoretycznej, gdyż praktyka życia publicznego mieszkańców Łużyc odbywa się niemal wyłącznie w języku i obyczaju niemieckim.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2021-07-28
77
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/65661
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Szkolnictwo Serbów Łużyckich w Niemczech | 2021-12-02 |
Korjeńk, Beno Jaworski, Tomasz - red.
Dudra, Stefan Jawornicka, Aleksandra Ksenicz, Andrzej Nodzyński, Tomasz Skobelski, Robert Suder, Kajetan Kowalczuk, Zygmunt Wojecki, Mieczysław Nitschke, Bernadetta Burda, Bogumiła - red. Halczak, Bohdan - red.
Hładkiewicz, Wiesław Jaworski, Tomasz - red.
Józefiak, Roman Maciej Halczak, Bohdan - red. Burda, Bogumiła - red.
Kocioł, Sylwia Jaworski, Tomasz - red.
Jaworski, Tomasz - red. Kurowska, Hanna - red. Lipińska-Bodnar, Agnieszka - red. Ostrowski, Mieczysław Siatecki, Alfred Schurmann, Peter Sokół, Jakub Łachowska, Agnieszka Pałys, Piotr Dyrlich, Benedikt Lewaszkiewicz, Tadeusz Pyżewicz, Wiesław Partyka, Piotr
Wyder, Grażyna Jaworski, Tomasz - red.