Leszkowicz-Baczyńska, Żywia - red.
To, jakim kodem językowym posługuje się jednostka, rzutuje na jej procesy poznawcze, jej widzenie, rozumienie i interpretowanie rzeczywistości. Dla osób posługujących się kodem ograniczonym język ?opisuje świat?, dla posługujących się kodem wypracowanym jest ?narzędziem opisu świata?, jest jednym z możliwych do wyboru sposobem jego opisu. ; Wyniki przywołanych w niniejszym artykule badań pokazują, iż kody językowe w większym stopniu różnicują umiejętności poznawcze studentów (wnioskowanie, wyjaśnianie) niż uwarunkowania strukturalne, takie jak przynależność do kategorii społeczno-zawodowych rodziców czy poziom ich wykształcenia.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2021-10-20
169
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/65942
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Język jako forma kapitału kulturowego | 2021-12-02 |
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Hajduk, Edward (1932-2015) - red. Idzikowski, Bogdan - red.
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Hajduk, Edward (1932-2015)
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Bartkiewicz, Kazimierz (1930-2002) - red.
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Narkiewicz-Niedbalec, Ewa - red. Hajduk, Edward (1932-2015) - red.
Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Dzieńdziura, Krzysztof Narkiewicz-Niedbalec, Ewa - red. Hajduk, Edward (1932-2015) - red.
Hajduk, Edward (1932-2015) Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Szczegóła, Hieronim (1931- ) - red.
Mianowska, Edyta Narkiewicz-Niedbalec, Ewa Zielińska, Maria - red.