Przedmiotem tego artykułu jest analiza dyskursu publicznego, dotyczącego reform nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce, których skutki w dużej mierze dotykają młodych pracowników nauki, stając się wyznacznikiem ich karier i przyszłego statusu społecznego. Według Autorki, w przestrzeni publicznej dochodzi do zderzenia systemowego dyskursu modernizacyjnego, forsowanego w większości przez przedstawicieli instytucji politycznych, ze światem przeżywanym młodych pracowników nauki. ; Rynkowe mechanizmy, którym poddawane jest odtwarzanie nauki mogą, powodować "daleko idące zmerkantylizowanie procesów budujących poziomy świata przeżywanego młodych naukowców". Podstawę części empirycznej artykułu stanowi analiza dyskursu publicznego, dotyczącego reform polskiej nauki z udziałem elit symbolicznych oraz młodych pracowników nauki.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Rocznik Lubuski, tom 40, część 2a
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2024-07-25
2024-07-25
35
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/90013
Rostkowska-Biszczanik, Kaja Hawrysz, Magdalena - red. nauk. Jurewicz, Magdalena - red. nauk. Kotlarska, Irmina - red. nauk.
Szkudlarek-Śmiechowicz, Ewa Sztyber, Radosław - red. nacz.
Dubisz, Stanisław (1949- ) Hawrysz, Magdalena - red. nauk. Uździcka, Marzanna - red. nauk.
Woynarowska, Agnieszka Szumigraj, Marcin - red. Trębińska-Szumigraj, Ewa - red. Zielińska-Pękał, Daria - red.
Messyasz, Karolina Szaban, Dorota - red. Trzop, Beata - red.
Kowal, Eliza Steciąg, Magdalena - red. nauk. Adamczyk, Magdalena - red. nauk. Biszczanik, Marek - red. nauk.
Lisowski, Krzysztof Bazuń, Dorota - red. Kwiatkowski, Mariusz - red.