Object

Title: Refleksyjność, inteligencja emocjonalna i rodzicielska funkcja refleksyjna: analiza porównawcza w kontekście rodziców dzieci ze spektrum autyzmu i dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń psychicznych

Contributor:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Group publication title:

O roli rodziny...

Abstract_pl:

Niniejsza praca stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy rodzice dzieci, u których zdiagnozowano spektrum autyzmu, różnią się poziomem refleksyjności, inteligencji emocjonalnej oraz rodzicielskiej funkcji refleksyjnej od rodziców dzieci bez spektrum autyzmu. Hipotezy sformułowane na potrzeby niniejszej pracy zakładały, że rodzice dzieci z diagnozą spektrum autyzmu mają wyższy poziom refleksyjności, inteligencji emocjonalnej i refleksyjności rodzicielskiej. W celu sprawdzenia zależności między tymi zmiennymi wykorzystano cztery narzędzia: LMS Ellen J. Langer, IE - Test Inteligencji Emocjonalnej, PRFQ-PL-2 oraz ankietę własną. ; W badaniu wzięło udział 140 osób, które podzielono na dwie grupy: rodzice dzieci, u których zdiagnozowano spektrum autyzmu (n = 60) oraz rodzice dzieci nieposiadających diagnozy zaburzenia neuroatypowego (n = 80). Uzyskane wyniki poddano standardowym procedurom statystycznym przy użyciu pakietu IBM SPSS Statistics w wersji 28. Efektem przeprowadzonych analiz było częściowe potwierdzenie związku pomiędzy wyżej wymienionymi zmiennymi.

Abstract:

This study aims to answer the question of whether parents of children with autism spectrum disorder differ from parents of typically developing children in terms of emotional intelligence, parental reflection, and reflection. The hypotheses of the study suggested that parents of children with autism spectrum disorder would have higher scores on measures of emotional intelligence, parental reflection, and reflection. To examine the relationship between these variables, LMS Ellen J. Langer questionnaires, an Emotional Intelligence Test (IE), the Parental Reflection and Insight Scale (PRFQ-PL-2), and a proprietary questionnaire were used. ; The study involved 140 participants who were divided into two groups: parents of children with autism spectrum disorder (n = 60) and parents of typically developing children (n = 80). The collected data have been subjected to standard statistical procedures using IBM SPSS Statistics 28. The effect of the analysis was a partial confirmation of the connection between the aforementioned variables

Publisher:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:87036

DOI:

click here to follow the link

Pages:

63-83

Language:

pol ; eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Object collections:

Last modified:

Aug 1, 2025

In our library since:

Aug 1, 2025

Number of object content hits:

67

All available object's versions:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/101782

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information