Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Autorka przedstawia czynniki zewnętrzne oraz wewnętrzne wpływające na jakość głosu nauczyciela. Zewnętrzne czynniki dotyczą warunków panujących w miejscu pracy - wilgotność i temperatura powietrza, zapylenie, hałas. Wewnętrzne czynniki odnoszą się do aspektów związanych z kondycją psychofizyczną nauczyciela, jego stylem życia, stanem zdrowia, odpornością na stres i wykształceniem, które posiada. ; Na koniec przedstawione zostały wyniki kwestionariusza ankiety przeprowadzonego wśród nauczycieli na temat czynników, które według ich opinii w największym stopniu wpływają na jakość ich głosu.
The quality of teacher?s voice - impact of internal and external factors. The author shows internal and external factors which have impact on the quality of teacher?s voice. External factors concern workplace conditions, such as humidity and temperature of the air, pollination, noise. Internal factors refer to psychophysical condition of the teacher, his/her life style, health state, resistance to stress, and education. ; The results of a questionnaire, carried out among teachers were placed at the end of the article. They show which factors have the biggest impact on the quality of their voice.
Emisja głosu w przestrzeni edukacyjnej, artystyczej i terapeutycznej
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2022-05-20
2020-11-25
1 107
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/64537
Kataryńczuk-Mania, Lidia Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Szewczyk-Kwitkowska, Jolanta Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Kataryńczuk-Mania, Lidia Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Majzner, Rafał Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Koczurko, Aleksandra Stecka, Laura Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Zeman, Aleksandra Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Burczyk, Irena Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Majzner, Rafał Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Mania, Grzegorz - red. nauk.