Przedmiotem zainteresowania autora artykułu są swobodnie tworzone stowarzyszenia uczniów i nauczycieli działające pod nazwą Szkolnych Klubów Europejskich (SKE). Idea tych stowarzyszeń zrodziła się w Portugalii i przyjęła w różnych krajach europejskich, także w Polsce. ; Są one jednym z wielu przedsięwzięć polityki kulturalnej Wspólnoty Europejskiej podejmowanych w trosce o to, aby równolegle z dokonującą się integracją na płaszczyźnie ekonomiczno-politycznej w Europie działać na rzecz integracji w sferze społeczno-kulturowej, zmniejszania wzajemnego izolowania się kultur.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2021-12-02
2021-07-23
80
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/65626
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Działalność w Szkolnych Klubach Europejskich jako doświadczenie demokracji | 2021-12-02 |
Papiór, Elżbieta Roszkowska, Martyna Narkiewicz-Niedbalec, Ewa - red.
Jawornicka, Aleksandra Szczegóła, Lech Leszkowicz-Baczyńska, Żywia Kurzępa, Jacek
Frąckowiak, Tadeusz Frąckowiak, Przemysław Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Benyskiewicz, Joachim (1936-2011) Szczegóła, Hieronim (1931- ) - red.
Piasecki, Andrzej Konrad Dolański, Dariusz - red. Nitschke, Bernadetta - red.
Kołodziejska, Elżbieta Idzikowski, Bogdan - red. Mianowska, Edyta - red.
Turek, Wojciech Osękowski, Czesław (1952- ) - red.