Object

Title: Who likes in the end? Methods for improving the safe use of the internet = Kto w końcu lubi? Sposoby podniesienia bezpieczeństwa podczas korzystania z internetu

Creator:

Bene, Viktoria

Date:

2019

Resource Type:

artykuł

Contributor:

Leszkowicz-Baczyński, Jerzy - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 45

Abstract_pl:

Nauczyciele, edukatorzy muszą zmierzyć się z nowym wyzwaniem, które spowodowała rewolucja cyfrowa. Przestrzeń cyfrowa, zwłaszcza media społecznościowe, odgrywają ważną rolę w życiu młodych ludzi. Dzięki Internetowi mogą z łatwością uzyskiwać informacje, mają szansę wykorzystać swoją kreatywność i tworzyć blogi lub videoblogi. Z drugiej strony Internet ma "ciemną stronę", na którą składa się cyberprzemoc, fałszywe wiadomości i problemy z samooceną. ; Niektórym nauczycielom trudno jest dotrzymać kroku narastającym zmianom i rozmawiać o nich z młodymi ludźmi. Niemniej jednak muszą oni dotrzeć do młodych ludzi i pomóc im znaleźć równowagę w cyfrowym raju. W artykule przedstawiono zjawisko cyfrowego znęcania się (bullyingu) i znaczenie metod kształcenia w edukacji. Napisano o dobrych praktykach i wskazano przykłady, w jaki sposób urządzenia ICT wspierają proces uczenia się uczestników.

Abstract:

Educators and social experts must face a new challenge caused by the digital revolution. The online sphere, especially social media, plays an important role in young people?s lives. Due to the Internet, they can easily gain information, use their creativity and create vlogs and blogs. On the other hand, the Internet has a dark side, which consists in cyberbullying, fake news and self-esteem issues. ; For some experts, it is difficult to keep up with these changes and talk about them with young people. Nevertheless, they must reach young people and help them find balance in the digital paradise. The article presents the phenomena of electronic bullying and the importance of training methods in education. The author discusses good practices and gives examples of how ICT devices support participants` learning.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79601

DOI:

click here to follow the link

Pages:

219-231

Source:

Rocznik Lubuski, tom 45, część 2

Language:

eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

This page uses 'cookies'. More information