Nyćkowiak, Justyna - red. ; Kołodziej, Tomasz - red. ; Jasny, Michał - red.
Artykuł odnosi się do kwestii dwoistości skojarzeń, jakie wywołuje e-sport. Z jednej strony przedrostek nazwy przywołuje konotacje komputerowo-internetowe, z drugiej trzon nazwy odwołuje się do aktywności tradycyjnie kojarzonej z ruchem i fizycznym wysiłkiem. Rozpiętość między tymi dwoma biegunami przyczynia się do kontrowersji wokół tematu e-spotu. Celem artykułu jest wysondowanie jak z kwestią powyższej dwoistości radzą sobie czołowi polscy e-sportowcy. Autor poszukuje odpowiedzi na to pytanie analizując autokreacje wizerunku e-sportowców w mediach społecznościowych. Wybrane profile zostały poddane oglądowi z zastosowaniem analizy zawartości, z uwzględnieniem treści wizualnych i tekstowych. ; Z analiz wyłaniają się trzy autoportrety różniące się natężeniem i rodzajem odniesień do wspomnianych treści zakodowanych w nazwie dyscypliny. U jednych wyraźna jest tendencja do uwypuklania konotacji około-sportowych, u innych zaobserwować można zachowanie elementów typowych dla miłośników gier komputerowych. Towarzyszą temu rozmaite środki: odniesienia do życia prywatnego, zaangażowanie w sprawy środowiska branżowego, mniej lub bardziej profesjonalne relacje z przeprowadzonych gier.
The paper addresses the issue of the duality of associations evoked by e-sports. On the one hand, its prefix evokes computer and Internet connotations; on the other hand, the root of the word refers to an activity traditionally associated with movement and physical exercise. The gap between these two opposites contributes to the controversy surrounding e-sports. The aim of the article is to find out how leading Polish e-sports players cope with the issue of the above duality. The author seeks to answer this question by analysing the self-creation of the image of e-sports players in social media. Selected profiles were studied by means of an analysis of visual and textual content. ; Three self-portraits emerge from the analysis, differing in the intensity and type of references to the aforementioned content encoded in the name of the discipline. Some tend to emphasise sports-related connotations, while others retain elements typical of computer game enthusiasts. This is accompanied by a variety of means: references to private life, involvement in the industry?s affairs, more or less professional coverage of the games played.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Rocznik Lubuski, tom 47, część 2
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2024-07-03
2024-07-02
26
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/89553
Jasny, Michał Sodomirski, Tomasz Nyćkowiak, Justyna - red. Kołodziej, Tomasz - red. Jasny, Michał - red.
Kołodziej, Tomasz
Stępnik, Andrzej Nyćkowiak, Justyna - red. Kołodziej, Tomasz - red. Jasny, Michał - red.
Nyćkowiak, Justyna Zielińska, Maria - red.
Dąbrowski, Michał Nyćkowiak, Justyna - red. Kołodziej, Tomasz - red. Jasny, Michał - red.
Kołodziej, Marek Nyćkowiak, Justyna - red. Kołodziej, Tomasz - red. Jasny, Michał - red.
Kartal, Mehmet Temel, Cenk Nyćkowiak, Justyna - red. Kołodziej, Tomasz - red. Jasny, Michał - red.
Sahaj, Tomasz Nyćkowiak, Justyna - red. Kołodziej, Tomasz - red. Jasny, Michał - red.