Obiekt

Tytuł: Kształtowanie kompetencji społecznych młodzieży w programach UE. Teoria i praktyka = Shaping social competencies of the youth in EU programmes.Theory and practice

Autor:

Sińczuch, Marcin

Data wydania:

2014

Typ zasobu:

artykuł

Współtwórca:

Zielińska, Maria - red.

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 40

Streszczenie:

W artykule podjęto próbę "równoległej prezentacji założeń teoretycznych z empirycznym obrazem fragmentu rzeczywistości społecznej, w której uczestniczą młodzi ludzie" oraz wskazania ewentualnych zbieżności w tym zakresie. Autor koncentruje się na społecznych kompetencjach młodzieży jako konsekwencji socjalizacji w grupie. Na tle dyskusji dotyczącej kompetencji prowadzonej w ramach nauk społecznych Marcin Sińczuch prezentuje definicje kluczowych kompetencji obecne w dokumentach strategicznych UE dotyczących kształcenia, uczenia się przez całe życie i polityki młodzieżowej oraz przedstawia jako przykład oddziaływania na tworzenie kompetencji europejski program "Młodzież w działaniu".

Abstract:

The article concerns social competencies of the youth. The first part deals with the way the competencies of young people are present in the theory of sociology, in particular how defining the competencies is connected with the dominant contexts in given periods. The author presents different sets of key social competencies related to socialization in a group, nonconformity, adjustment to the late-capitalist market and functioning in a state of uncertainty and risk. ; Against the background of the discussion on competencies conducted within the framework of the social sciences, the paper demonstrates the definitions of key competencies present in EU strategic documents concerning education, lifelong learning and youth policy. Moreover, it shows a selected example of the influence on building competence in young people - European programme "Youth in Action". ; As it results from the evaluation studies, the participation in the projects financed by the programme is particularly conducive to the development of competencies related to communication and functioning within a group. It may be noted that the declared increase in skills and competencies is slightly higher among Polish participants compared to European average. The data also shows that acquiring competencies and skills is associated with active participation in the preparation and implementation of the project as well as with informal relationships among the participants.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:80376

Strony:

97-119

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 40, część 2a

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2024-07-24

Data dodania obiektu:

2024-07-24

Liczba wyświetleń treści obiektu:

42

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/publication/89995

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji