Obiekt

Tytuł: Nauki humanistyczno-społeczne stymulatorem zrównoważonego rozwoju społeczeństwa, czyli statystyka punktów i cytowań vs społeczna odpowiedzialność uczelni = The humanities and social sciences as a stimulus for a sustainable development of society: publication points and citation statistics versus social responsibility of universities

Autor:

Kędzierska, Barbara

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Współtwórca:

Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 44

Streszczenie:

Edukacja była i pozostaje najsilniejszym stymulatorem rozwoju społecznego, a jej celem pozostaje niezmiennie przygotowanie młodych ludzi do skutecznej i odpowiedzialnej aktywności społecznej i zawodowej na kolejnych etapach życia. Rola uniwersytetów i wyższych uczelni jest w tym zakresie strategiczna, bo współpracując z młodymi ludźmi w ramach ostatniego etapu edukacji formalnej, powinny przygotować ich do wspierania zrównoważonego rozwoju społeczeństwa poprzez odpowiedzialne i kompetentne pełnienie ról społecznych i zawodowych. Priorytetem dla aktywności uniwersytetu, uwzględniającej kształcenie na poziomie akademickim i działalność naukowo-badawczą, powinno być stałe odniesienie do potrzeb i problemów zmieniającego się społeczeństwa.

Abstract:

Education has been and remains the strongest stimulus for social development, and its goal has always been to prepare young people for effective and responsible social and professional activity in various stages of life. The role of universities and other tertiary education insitutions is strategic in this respect. By working with young people in the final stage of formal education, these institutions should prepare them for supporting a sustainable development of society through a responsible and competent fulfillment of social and professional roles. A permanent reference to the needs and problems of the changing society, should be, in addition to a high level of academic teaching as well as research and teaching activity, a priority for university.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79426

Strony:

109-117

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 44, część 2

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2024-06-10

Data dodania obiektu:

2024-06-10

Liczba wyświetleń treści obiektu:

47

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/89221

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji