Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.
Prezentowane w tekście badania stanowią diagnostyczną część ogólnopolskiego programu "Bardzo Młoda Kultura", realizowanego w województwie lubuskim w ramach projektu "Kultura Tędy". Materiał badawczy pochodzi z drugiej części pierwszego etapu badań i dotyczy 25 uczestników szkolenia dla realizatorów edukacji kulturowej, które odbyło się latem 2016 r. w Regionalnym Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze. Badania miały mieszany, ilościowo-jakościowy charakter, oparty na kwestionariuszu ankiety oraz pogłębionych, ukierunkowanych wywiadach. ; Celem było rozpoznanie struktury społeczno-kulturowej i demograficznej edukatorów - uczestników szkolenia, stosowanych przez nich form i metod pracy edukacyjnej, afiliacji instytucjonalnej, partnerów współpracy dla tworzenia powiązań sieciowych, barier (trudności) w ich pracy, oczekiwań pod adresem podmiotów zewnętrznych, samooceny własnych kompetencji i gotowości do modernizacji wiedzy (udział w kursach i warsztatach), zakresu/obszaru i dziedzin kultury wykorzystywanych w edukacji, źródeł pozyskiwania wiedzy i umiejętności niezbędnych edukatorowi kultury oraz rozumienia zakresu znaczeniowego edukacji kulturowej, w tym umiejętności argumentowania celowości jej prowadzenia.
The study in this article is a diagnostic part of the Polish programme entitled "Bardzo młoda kultura", realized in the Lubuskie Voievodship within the "Kultura tędy" project. The research material comes from the second research round, and involves 25 participants of the training for cultural education providers, which took place in the summer of 2016 at Regionalne Centrum Animacji Kultury (the Regional Centre of Cultural Animation) in Zielona Gora. The study had a mixed, quantitative and qualitative, character. It was based on a questionnaire and an in-depth, focused interview. ; The aim of the study was to outline the socio-cultural and demographic structure of the education providers - participants of the training: the teaching forms and methods used in educational work; institutional affiliations; cooperating partners in creating network connections; barriers (difficulties) in their work; expectations towards external subjects; self-assessment of competence and of readiness to update their knowledge (participation in courses and workshops); the scope/field and areas of culture used in teaching; sources of gaining knowledge and skills that culture providers need; understanding the conceptual scope of cultural education, including the ability to argue for the purposefulness of teaching.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii
Rocznik Lubuski, tom 44, część 2
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
2024-06-10
2024-06-10
35
https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/89229
Prokosz, Małgorzata Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.
Dzwonkowska-Godula, Krystyna Paprzycka, Emilia - red. Mianowska, Edyta - red.
Szołtysek, Jacek Twaróg, Sebastian Wronka-Pośpiech, Martyna Moczulska, Marta - red. Preston, Peter- red. jęz. Stankiewicz, Janina - red. nacz. Zmyślony, Roman - red. statyst. Adamczyk, Janusz- red. Skalik, Jan - red.
Strouhal, Martin
Leszkowicz-Baczyński, Jerzy Kowalski, Mirosław - red. Zygadło, Andrzej
Długosz, Piotr Szaban, Dorota - red. Trzop, Beata - red.
Majzner, Rafał Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.
Pearson, David W. McCartney, Mark Korbicz, Józef (1951- ) - red. Uciński, Dariusz - red.