Obiekt

Tytuł: Założenia psychologii pozytywnej jako teoretyczna podstawa zastosowania metody teatru terapeutycznego w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną = Assumptions of positive psychology as a theoretical basis for the application of the therapeutic theater method in work with people with intellectual disabilities

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł publikacji grupowej:

(Nie)nowe problemy...

Streszczenie:

Postulaty psychologii pozytywnej przełamują schemat myślenia, zgodnie z którym zdrowie psychiczne definiowane było przez brak objawów zaburzenia klasyfikowanego względem normy statystycznej. W sensie pozytywnym zdrowie to zdolność do odkrywania i realizowania indywidualnych potencjałów rozwojowych w dążeniu do zaangażowanego i spełnionego życia. Teatr terapeutyczny to przestrzeń, która pozwala osobom z niepełnosprawnością intelektualną eksplorować własne zasoby rozwojowe i poszerzać możliwości ich ekspresji. Prawidłowo prowadzona praca terapeutyczna nie tylko pomaga budować poczucie sprawczości i odczuwać satysfakcję z własnego zaangażowania, ale także stwarza możliwość naturalnej współpracy i integracji między uczestnikami, niezależnie od ich wieku i zdiagnozowanych dysfunkcji. W artykule przedstawiono podstawowe zasady pracy z wykorzystaniem technik teatralnych wraz z przykładami je ilustrującymi.

Abstract:

The postulates of positive psychology break the pattern of thinking according to which mental health was defined by the lack of symptoms of a disorder classified in relation to the statistical norm. In a positive sense, health is the ability to discover and realize individual development potentials in pursuit of an engaged and fulfilled life. Therapeutic theater is a space that allows people with intellectual disabilities to explore their own developmental resources and expand the possibilities of their expression. Properly conducted therapeutic work not only helps to build a sense of agency and experience satisfaction from one`s own involvement, but also creates the possibility of natural cooperation and integration between participants, regardless of their age and diagnosed dysfunctions. The article presents the basic principles of working with the use of theatrical techniques together with examples illustrating them.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:82206

DOI:

10.59444/2024MONredJanr14

Strony:

221-230

Źródło:

(Nie)nowe problemy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2024-12-11

Data dodania obiektu:

2024-12-11

Liczba wyświetleń treści obiektu:

0

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/91558

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji