Obiekt

Tytuł: Komunikowanie dobra w świetle podmiotowości kompetencji komunikacyjnych - inspiracje personalistyczne = Communication of the good in the light of subjectivity of communication competencies - personalistic inspirations

Współtwórca:

Kaczor, Monika - red. nauk. ; Kładoczny, Piotr - red. nauk.

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Aksjologiczne, 3

Streszczenie:

Przestrzeń mediów i komunikacji społecznej, jako podstawowa przestrzeń życia człowieka w cywilizacji informacyjnej, jest równocześnie przestrzenią wartości. Celem autorów artykułu jest pokazanie dobra jako podstawowej wartości etycznej obecnej w przestrzeni komunikacji społecznej z perspektywy podmiotowości osoby ludzkiej. ; Nasze analizy są próbą integralnego spojrzenia na dobro w różnych odsłonach wartości, norm i powinności w przestrzeni społecznej. Nasze badawcze spojrzenie domaga się uwzględnienia osobowych kwalifikacji człowieka, dlatego analizy dobra jako wartości komunikowanej prowadzone są w świetle podmiotowości kompetencji komunikacyjnych. ; Artykuł jest także próbą pokazania korelacji pomiędzy efektywnością komunikowania dobra a jakością kompetencji komunikacyjnych człowieka jako podmiotu komunikacji. Prezentowane analizy aksjologiczne są prowadzone z perspektywy personalistycznej. Przedmiotem tych analiz jest wartość dobra komunikowanego w całej przestrzeni komunikacji społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji medialnej.

Abstract:

The space of media and social communication, as the basic space of human life in the information civilization, is also a space of values. The aim of the article is to show good as the Basic ethical value present in the space of social communication from the perspective of the subjectivity of the human person. ; Our analyzes are an attempt at an integral view of the good in various aspects of values, norms and obligations in the social space. Our research perspective requires taking into account the personal qualifications of a person, therefore the analyzes of good as communicated value are carried out in the light of the subjectivity of communicative competences. ; The article is also an attempt to show the correlation between the effectiveness of communicating good and the quality of human communication competences as the subject of communication. The presented axiological analyzes are carried out from the personalistic perspective. The subject of these analyzes is the value of the good communicated in the entire space of social communication, with particular emphasis on media communication.

Opis:

seria: Prace Aksjologiczne: język, literatura, kultura, t. 3 ; Świat opiera się na wartościach. Aksjologizowanie jest zjawiskiem powszechnym i codziennym, które spotykamy w większości sfer naszego funkcjonowania. Ludzie organizują w ten sposób przestrzeń, budują na ich podstawie relacje z innymi i oceniają wszelakie działania oraz wytwory tych działań. ; W kolejnym tomie "Prac Aksjologicznych" zagadnienia poświęcone aksjologii dotyczą kilku obszarów. W pierwszej części artykuły mają charakter ogólny i przekazują wyniki badań prowadzonych w zakresie filozofii i odniesień kulturowych. Druga część prezentowanego tomu osadza się na wartościach eksponowanych w języku i przekazach tekstowych. ; Trzecia część niniejszego tomu została poświęcona literackim ujęciom wartości. Dwie końcowe części zawierają nowe elementy w "Pracach Aksjologicznych". Pierwszy dotyczy debiutów naukowych studentów polonistyki zielonogórskiej. Z kolei w części poświęconej małym formom pisarskim zostały przedstawione studenckie prace etapowe oraz najciekawsze rozprawy uczestników Olimpiady Literatury i Języka Polskiego z 2021 roku (z "Wprowadzenia do tomu").

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:69795

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

177-194

Źródło:

Prace Aksjologiczne: język, literatura, kultura, t. 3

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji