Object

Title: Komunikacja szkoły z rodziną uczniów edukacji wczesnoszkolnej jako ważny filar współpracy - wybrane wymiary. W kierunku doskonalenia współpracy = School communication with family of early-school education pupil as an important pillar of cooperation - selected dimensions. Towards the improvement of cooperation

Contributor:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Group publication title:

Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji

Abstract_pl:

Tekst dotyczy wybranych wymiarów komunikacji szkoły (nauczycieli) z rodzicami uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Dokonano w nim analizy kluczowych pojęć związanych z obranym tematem, takich jak: współpraca, współdziałanie, partnerstwo, komunikacja. Przedstawiono wybrane formy komunikacji szkoły z rodziną, uwzględniając przede wszystkim uczniów edukacji wczesnoszkolnej. ; Przywołano także formy komunikacji proponowane przez szkołę Celestyna Freineta a także z wykorzystaniem nowych technologii, które coraz częściej wykorzystywane są przez nauczycieli. Ważnym aspektem tekstu jest analiza współpracy szkoły z rodziną i uwypuklenie korzyści z niej wypływających, jak również wskazanie na ważne komponenty doskonalące współpracę tych dwóch podmiotów.

Abstract:

The text refers to selected dimensions of school (teachers) communication with the parents of early-school education pupils. It provides the analysis of key definitions related to the selected theme, such as cooperation, collaboration, partnership, communication. There are presented some selected forms of school communication with family, most importantly, of the early-school education pupils. The most frequently applied forms of communication include: teacher-parents meetings, counsel parents meetings, individual consulting meetings, a pupil`s record book, mail and phone communication. ; There is also reference to the forms of communication suggested by the school of Celestin Freinet as well as the application of new technologies which are more and more frequently used by teachers. The important aspect of the text is the analysis of school cooperation with family and underlining the benefits resulting from it as well as indicating the vital components improving the cooperation between these two subjects.

Publisher:

Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:69884

Pages:

23-37

Source:

Dziecko i nauczyciel w procesie edukacji

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Object collections:

Last modified:

Feb 15, 2023

In our library since:

Feb 15, 2023

Number of object content hits:

187

All available object's versions:

https://zbc.uz.zgora.pl/publication/77904

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information