Object

Title: Nauki humanistyczno-społeczne stymulatorem zrównoważonego rozwoju społeczeństwa, czyli statystyka punktów i cytowań vs społeczna odpowiedzialność uczelni = The humanities and social sciences as a stimulus for a sustainable development of society: publication points and citation statistics versus social responsibility of universities

Creator:

Kędzierska, Barbara

Date:

2018

Resource Type:

artykuł

Contributor:

Kowalski, Mirosław - red. ; Kowalska, Ewa - red.

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 44

Abstract_pl:

Edukacja była i pozostaje najsilniejszym stymulatorem rozwoju społecznego, a jej celem pozostaje niezmiennie przygotowanie młodych ludzi do skutecznej i odpowiedzialnej aktywności społecznej i zawodowej na kolejnych etapach życia. Rola uniwersytetów i wyższych uczelni jest w tym zakresie strategiczna, bo współpracując z młodymi ludźmi w ramach ostatniego etapu edukacji formalnej, powinny przygotować ich do wspierania zrównoważonego rozwoju społeczeństwa poprzez odpowiedzialne i kompetentne pełnienie ról społecznych i zawodowych. Priorytetem dla aktywności uniwersytetu, uwzględniającej kształcenie na poziomie akademickim i działalność naukowo-badawczą, powinno być stałe odniesienie do potrzeb i problemów zmieniającego się społeczeństwa.

Abstract:

Education has been and remains the strongest stimulus for social development, and its goal has always been to prepare young people for effective and responsible social and professional activity in various stages of life. The role of universities and other tertiary education insitutions is strategic in this respect. By working with young people in the final stage of formal education, these institutions should prepare them for supporting a sustainable development of society through a responsible and competent fulfillment of social and professional roles. A permanent reference to the needs and problems of the changing society, should be, in addition to a high level of academic teaching as well as research and teaching activity, a priority for university.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:zbc.uz.zgora.pl:79426

Pages:

109-117

Source:

Rocznik Lubuski, tom 44, część 2

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Object collections:

Last modified:

Jun 10, 2024

In our library since:

Jun 10, 2024

Number of object content hits:

47

All available object's versions:

https://zbc.uz.zgora.pl/repozytorium/publication/89221

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

This page uses 'cookies'. More information