Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Cele, do których dąży nauczyciel i uczniowie w procesie nauczania i uczenia się literatury, spełniają bardzo ważną rolę w wartościowaniu osiąganych wyników. Wartościowanie to polega na przypisywaniu wspomnianym wynikom pewnej wartości subiektywnej, czyli użyteczności. Użyteczność zaś odgrywa kluczową rolę w sterowaniu przebiegiem procesu interrogacji dydaktycznej autor rozumie zależności między pytaniami formułowanymi przez nauczyciela a pytaniami formułowanymi przez ucznia, jakie zachodzą podczas rozwiązywania problemów określonych utworów literackich. ; Natomiast sterowaniem nazywa on te czynności w dynamicznie zmiennych sytuacjach dydaktycznych, które zapewniają utrzymywanie, mimo wielu zakłóceń, kierunku do wytyczonego celu. Uwzględniając związki między organizowaniem, kierowaniem, regulowaniem oraz sterowaniem autor omawia takie kryteria użyteczności sterowniczej pytań, jak światopoglądowość, informacyjność, problemowość, systemowość i trafność.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ; Zielona Góra: Kuratorium Oświaty i Wychowania
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Jan 15, 2019
Jan 15, 2019
124
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/59002
Edition name | Date |
---|---|
Kryteria użyteczności sterowniczej pytań dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się literatury | Jan 15, 2019 |
Biłos, Edward Mezer-Bańkowska, Alicja de - tł.
Biłos, Edward Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Biłos, Edward Roenig, Jan - tł.
Biłos, Edward Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Biłos, Edward Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Biłos, Edward Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Marzec, Anna Roenig, Jan - tł.
Dittmann, Gerhart Roenig, Jan - tł.