Początek nowego tysiąclecia jest okresem dynamicznych zmian we wszystkichdziedzinach życia. Wszelkie przemiany budzą wśród ludzi i strach i nadziejęna lepsze (inne) jutro. Reformy nie ominęły oświaty. Młodzi ludzie kończą 6-klasową szkołę podstawową i obowiązkowe 3-letnie gimnazja. Wykorzystałamten moment i zbadałam szóstoklasistów, którzy rozpoczęli edukację nowym systemem. ; Sposób wykonania badań zapożyczyłam z książki ?Polska dziecięca? (red. B. Szacka). Była to kolejna tura przeprowadzonych przeze mnie empirycznych weryfikacji, w dwadzieścia lat od pionierskich w Polsce badań kwestionariuszemH. P. Meiera podjętych przez prof. Szacką. ; Chciałam się dowiedzieć, czy w obliczu zachodzących zmian zmienia się także sposób myślenia i postrzegania otaczającej rzeczywistości przez dzieci i młodzież. Zdecydowałam, że zbadam orientacje życiowe młodych ludzi jako kategorię zawierającą w sobie elementy wizji przyszłości budowane na dotychczasowych składowych biografii.
Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe
Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego
Dec 2, 2021
Jul 26, 2021
89
https://zbc.uz.zgora.pl/publication/65639
Edition name | Date |
---|---|
Orientacje życiowe szóstoklasistów | Dec 2, 2021 |
Olszak-Krzyżanowska, Bożena Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Muszyński, Jan (1932-2017) Szczegóła, Hieronim (1931- ) - red.
Łobocki, Mieczysław (1929-2012) Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Chrzan, Tadeusz
Nowak, Teresa Lidia
Sadecka, Zofia
Krauze, Urszula Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Pluta, Andrzej Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.